Adpocalypse Now
More concretely: marketers are trying to “target” ads – against their economic substitutes; but they are hyperefficient substitutes (less costly, far more relevant, culturally amplified, etc).
Obviously, in most cases, this is a setup for utter failure.
..
Marketers, as we’ve pointed out before, have to figure out how to make ‘ads’ that benefit people.
Part of doing so is understanding that prosumption – as messy as it is – offers paths for marketers to shift into far more valuable activities than the simple, inert – and thoroughly obsolete – act of…just marketing stuff.
☍ 13.09.2007
/via @bubblegeneration
# bubblegen economy
ich verwende das kommentarsystem disqus, mit dem man mit verschiedenen accounts oder als gast (option 'I'd rather post as a guest') kommentieren kann. es wird erst nach dem klick eingebettet, bei bedenken bitte erst nach zurkenntnisnahme der (datenschutzinfos) kommentieren.
kommentare
ich verwende das kommentarsystem disqus, mit dem man mit verschiedenen accounts oder als gast (option 'I'd rather post as a guest') kommentieren kann. es wird erst nach dem klick eingebettet, bei bedenken bitte erst nach zurkenntnisnahme der (datenschutzinfos) kommentieren.