Interpenetration II
Google Research hat wohl einen Prototypen entwickelt, der auf Basis des eingebauten Mikrophons die aktuell im Hintergrund laufende Fernsehsendung erkennt und diesbzgl. kontextuelle Werbung / Infos anbietet, etwa (siehe TechCrunch)
- Personalized information layers – Here’s what Tom Cruise is wearing in the show you are watching and here’s where you can buy the same clothes in your zip code.
- Ad hoc social peer communities – If you would like to chat about this show, ten of your college friends are watching it right now as well.
- Real-time popularity ratings – Nielsen requires hardware and the results aren’t available in real-time. You might want to know if there is a spike in viewers watching the show on channel 9 right now. Advertisers might want to know that too.
- TV based bookmarks – Click to save a show or clip into your video library and there will be more than just a few shows available for watching later.
☍ 10.06.2006
/via @techcrunch
# google tv
ich verwende das kommentarsystem disqus, mit dem man mit verschiedenen accounts oder als gast (option 'I'd rather post as a guest') kommentieren kann. es wird erst nach dem klick eingebettet, bei bedenken bitte erst nach zurkenntnisnahme der (datenschutzinfos) kommentieren.
kommentare
ich verwende das kommentarsystem disqus, mit dem man mit verschiedenen accounts oder als gast (option 'I'd rather post as a guest') kommentieren kann. es wird erst nach dem klick eingebettet, bei bedenken bitte erst nach zurkenntnisnahme der (datenschutzinfos) kommentieren.