Udacity ST101: Introduction to Statistics

Introduction to Statistics
Making Decisions Based on Data
Instructor: Sebastian Thrun, Udacity
Zeitraum: Oktober 2012
Status: habe ich gemacht, inkl. Exams und Zertifikat

Anmerkung: Ich persönlich fand diesen Kurs gar nicht schlecht, aber er war wohl der Moment an dem Thrun Udacity angeschossen hat (er wollte damit einen neuen Rekord für Moocs aufstellen und das Thema auch für Schüler öffnen, aber er hat ihn überhastet in einigen Nächten zusammengestellt und ein für ein solches Thema halt sehr schlampiges und bipolares Ergebnis abgeliefert).


Course Syllabus

Lesson 1: Visualizing relationships in data

Seeing relationships in data and predicting based on them; Simpson’s paradox

Lesson 2: Probability

Probability; Bayes Rule; Correlation vs. Causation

Lesson 3: Estimation

Maximum Likelihood Estimation; Mean, Median, Mode; Standard Deviation, Variance

Lesson 4: Outliers and Normal Distribution

Outliers, Quartiles; Binomial Distribution; Central Limit Theorem; Manipulating Normal Distribution

Lesson 5: Inference

Confidence intervals; Hypothesis Testing

Lesson 6: Regression

Linear regression; correlation

Lesson 7: Final Exam