live.hackr

die romantische komödie

Bubblebrands

At the most basic level, instead of carpet-bombing consumers with traditional ads to build its brand … Google makes a revolutionary strategic decision: it doesn’t actively advertise much, if at all.
That decision, in turn, opens the path to a second, even more revolutionary decision: to implicitly invest in consumers instead of advertising to them.

Because ads impose costs on consumers – and that’s why consumers are busy tuning them out, and tuning each other in.

The New Economics of Brands

(nicht unwitzig: umair haque und seth godin – die doch eine recht unterschiedliche disposition haben – nähern sich in letzter zeit immer öfter irgendwie parallaktisch an, godin etwa auch heute:

Think about that one for a second. Not about maximizing demand, but about sorting it out. When your messages reach the right people at the right time in the right way, magic happens. It’s not about forcing or pushing or attacking or targeting or closing.)

☍ 29.02.2008 /via @bubblegeneration # bubblegen strategy brands
kommentare
ich verwende das kommentarsystem disqus, mit dem man mit verschiedenen accounts oder als gast (option 'I'd rather post as a guest') kommentieren kann. es wird erst nach dem klick eingebettet, bei bedenken bitte erst nach zurkenntnisnahme der (datenschutzinfos) kommentieren.